Busnel
Busnel ble startet av Monsieur og Madame Busnel i 1920. De bygde sin egen fabrikk i Dinan, langs den franske vestkysten, og skapte et livsstil brand som produserte klær av høyeste ullkvalitet. «The Fisherman’s sweater» ble et sterkt varemerke for Busnel. Busnel bistod det franske militæret med strikkede klær under 2. verdenskrig.
Under 1970-tallet ble «Victoria Jacket», strikkejakken med gull ankerknapper, et symbol for den moderne kvinnens gjennombrudd. Skandinavia ble det ledende markedet i tiårene mellom 1970 og 2000 tallet. Busnel er fortsatt et merke mange har høy kjennskap til og assosierer med high fashion. Merket fokuserer fortsatt på luksuriøse materialer og rene linjer for dagens stilfulle kvinne. Klærne skal gi kvinnen en selvsikker, feminin og well dressed look.
I 2009 ble merket kjøpt av Louise Falkenberg, med en drøm om å ivareta merkets sjel og utvikle det videre i Skandinavia. Busnel sitt comeback fikk med seg en ny, ung generasjon tilhengere og i Stockholm ble det fort den nye "hypen". Trenden har spredd seg til Norge. Fra å være et ikke-eksisterende brand i Norge de siste årene vokser det i det norske motebildet både gjennom håndplukkede high end forhandlerne og influencere.